vloženo

na ZŠ Vančurova ul., Hodonín

6.8.2015

Severní stěna Õtscheru:
dobře to zní, dobře to vypadá, ale doopravdy …

10.3.2015

Preintaler Berge – na pásech na Perschkogel (1669m) a Lahnberg (1594m) a na lyžích dolù

24.2.2015

Malá Fatra – na pásech dolinou Bránica
Dlouhodobě pěkné počasí a dokonce i sníh lákají k návštěvě hor s lyžemi. Ale nějak vázne domluva.
 S Pepou jsme se domluvili...

23.10.2014

Letní oddílové Tatry 2014
Tento text je bohapustá míchanica kecù, horolezecké informace v něm nenajdete. Navíc moje pamě je dost chabá.
 Stalo se to takto, nebo taky úplně jinak, tož tak....

9.10.2014

Přehled proběhlých podzimních akcí oddílu:
7.-9. listopad: 1. Nalejvárna

s možností vyzkoušet si lezení na umělé stěně pod dohledem instruktorù
v neděli 5.10. na ZŠ Vančurova ul., Hodonín

31.5.2014

Nácvik záchranných technik - Zbojník 25.5.
V článku je popis modelové situace záchrany a její řešení, tak jak jsme si to vyzkoušeli na Zbojníkovi.

2.4.2014

Boj s byrokracií - zpráva o vytvoření  Horolezeckého oddílu Hodonín, z.s.

8.3.2014

Ledolezení  Vír
Po týdnu přemlouvání a domlouvání nějaké skitouringové akce (Dachstein, Schneeberg) to vypadalo, že strávím víkend doma. Naštěstí mě zachránili „junioři“ Pavel a Honza...

Salatín - skialpy
Po delším domlouvání to nakonec vyšlo. Nepočítám-li nehlášenou procházku Zdenka K na skialpech někde v Bílých Karpatech za účelem vyzkoušení chùze na lyžích...
   15.1.2014

Hochswab – vzpomínka na loòské léto
Asi rok po převratu v osumdesátém devátém jsme se Zdeòou Herzánem vzali auto, s tím, že se projedeme po Rakousku a zhodnotíme možnosti co a jak v horách a na řekách. Byl to takový spíš poznávací zájezd. Vyšli jsme po ledovci do sedla Windlucke pod Hoher Dachstein...

Velký Fatranský Kriváò(1708m.n.m)-17.3.2013 – vzpomínka na zimu, kdy sněžilo
Byla pùlka března a ještě jsme nebyli Kriváni, Velkém, Fatranském. Jsou roky, že tam bývám na pásech třikrát za zimu. Teï ani ani jednou. Takže bylo na čase to napravit...
   13.12..2013

Tip na výlet, nejen lezecký - Ve¾ká Pec
Blízké Malé Karpaty skrývají mnoho skal a skalek, mnohé z nich jsou vhodné a
lákají i lezce...
   06.11.2013

Fotky z letošního Chytání pádù:
rajčehorhod - chytání pádù

Zpráva ze Dne otevřených dveří
V letošním roce jsme uspořádali další, již pátý v pořadí  Den otevřených dveří na horolezecké stěně. Jako obvykle v úzké spolupráci s městem Hodonín v rámci Dnù zdraví...
   15.09.2013

Chřibský hnědák 2013
Letošní Chřibský hnědák začínal v kempu nedaleko Velehradu. Určitě se to tam nějak jmenovalo, ale mohlo by se to jmenovat U Protivného pána s trojkù v krvi a drštkaté paní. Letos jsme odstartovali hladce..
   11.07.2013

Z Gerlachova na Gerlach
(Hodonín – Gerlachov) – Prodloužený víkend dává mnoho možností, den dovolené  k tomu a navíc podvečerní odjezd vytváří prostor i pro náročnější podnik. Jak nám prozradil dobře informovaný zdroj, čtyři mužové z Hodonína se chystali zdolat nejvyšší vrchol Rakouska Grossglockner.
   28.06.2013

Aktualizace oddílové knihovny - možnost zapùjčení lezeckých prùvodcù, map a knih
Objevilo se pár nových a zajímavých prùvodcù.
Najdete v levém sloupci
"O oddílu" => "Oddílová knihovnička
   16.03.2013

Itálie - Sperlonga
Po probdělé noci, jednoho vlahého rána rozhoduje se, že kroky naše vrávoravé spočinouti chtějí na březích slunné Itálie. Konkrétně v malebné vesničce jménem Sperlonga, kde dávají Svišové dobrou noc...

Velká Fatra
Sníh začal letos padat dost pozdě. Ale tak to bývá poslední roky už skoro pravidelně. Při nedostatku sněhu je lepší jezdit na skialpy na Fatru, než do Tater. Na Fatře stačí 30 – 40 cm sněhu. V Tatrách to chce asi trochu víc  sněhu. Osvědčené terény jsou kolem Lipt. Revùc...
   16.12.2012

Weberovka - Malý Kežmarský štít
Cestu na tuto severní stěnu (po rebrík) jsme vylezli v pondělí 17. 9. 2012, tedy Roman a Já, za dobrých povětrnostních podmínek, neb toho dne pálilo sluníčko. Na tuto cestu jsem se v podstatě nikdy nechystal ...
   10.11.2012

Ohlédnutí za uskutečněným Dnem otevřených dveří,
 pořádaného ve ve spolupráci s městem Hodonín a pod záštitou českého horolezeckého svazu
Plánovaná akce se uskutečnila v termínu avizovaném na pozvánkách, tedy 7. října 2012 mezi 12. a 19. hodinou. Jde o čtvrtý pořádaný ročník...
   10.11.2012

Cesta Korosadowicz- Staszel na Žltù stenu.
 Stará klasika z roku 1933. Pěkná pětková cesta, proč si ji zase po čase nevylézt.  S Vladem Šoltísem se znám snad třicet let, z doby kdy jsem bydlel v Tatrách. Občas si i dnes jdeme spolu něco vylézt. Každý jsme tuto cestu již několikrát lezli, ale o výkony nám již dávno nejde...
   3.11.2012

Hora Ötscher
Kdysi jsme jeli na Dachstein, po dálnici od Vídně na Salcburk. Vysoké hory jsme  čekali až za Lincem. Byla dobrá viditelnost, takže na úrovni Kremsu jsem někde na jih od dálnice zaregistroval nějaký vysoký kopec. Bylo mě jasné, že dvoutisícový Schneeberg, ani Hochswab to není.. .
 30.10.2012

Preiner wand – Volovka na Raxech
Poprvé jsem na Raxalpe byl někdy v roce 1992, tehdy tělovýchovná jednota uspořádala vodácko, horolezecko, turistický zájezd oddílovým autobusem. Vodáci měli ideální podmínky...
 24.10.2012

Letní (podzimní) Tatry
Vyrazili jsme v sobotu 15. září z Bielej Vody na Brnčálku (Chata pri Zelenom plese).
První den Kolda něco říkal o lezení, výletech...
 4.9.2012

Informace pro zájemce o lezení a horolezení
Předpokládá se zájem o skály, hory, přírodu, přiměřená fyzická a zdravotní kondice, chu a vùle se něco naučit. A taky trochu disciplíny a pochopení, že nejde všechno hned. Za to se mùže zájemce v horoškole naučit základy lezení a vše dùležité, co bude k lezení potřebovat a čeho se naopak vyvarovat.Tréninky jsou každý čtvrtek od 19.30 hod na ZŠ Vančurova...
23.8.2012

Dolomity - Cortina d´Ampezzo
Když jsem se pustil do psaní článku, uvědomil jsem si, jak je těžké přenést do slov velkolepost, kterou na Vás Dolomity začnou pùsobit, jakmile do nich vstoupíte. Ne nadarmo o nich Reinhold Messner kdesi prohlásil, že jde o nejkrásnější hory světa. Jsou to majestátné bělostné hory zasazené do svěže zelených údolí plných jezer, říček, horských měst ...
16.7.2012
Wachau, Rakousko
Je pondělní podvečer a říkám si, že by bylo třeba oživit stránky a  vrátit se v příjemných vzpomínkách k víkendovému výletu do údolí Wachau u rakouského městečka Dürnstein.
28.3.2012
Vzpomínka na Toma Rašku
Občas chci něco napsat a nevím, jak začít. A jak to napsat. Některé věci se prostě píší blbě, ale jeden si myslí, že je potřeba to napsat.
Takže. 21. 3.2012 měl pohřeb, ve věku 56 let, jeden ze zakládajících členù HO TJT Hodonín. Zdeněk Raška zvaný Tom ...

6.3.2012
Geyikbayiri 8.-15. 2. 2012
 Je pondělí 6.2. ráno a já vstávám. Je to den, kdy mám naplánován odjezd směr Žilina, kde mám vyzvedávat kamarádku Mirku a odsud hurá směr Hvar, kde nás radostně očekává Miro Štec. Zapínám telefon a vrní na mne sms, ve které mi Miro oznamuje, že tunel Svati Rok je zavřený, všude v Chorvatsku sněží....

20.2.2012 Velký Kric, 972 m
Zdar borci, toš sem zas dostal dùvěru, abych napsal pár řádek o tem, jak zme byli lozit na Kricu. Myslel sem, že už mám od článkù pokoj, lebo sem o helentálu napsal před 5 rokama tak pěkný článek, že ně Pavel, náš nejlepší článkař, na kolenách přesvědčoval, že už nic dalšího psat nemosím...
15.2.2012
Kanárské ostrovy – Gran Canaria
Již tradičně jsme chtěli vyjet v zimě za teplem, lezením, netradiční přírodou, krásami dovolené – každý jak chce. Téměř profesionál v oblasti cestovního ruchu, Vašík, pro nás našel levné letenky na Kanárské ostrovy. Po zjištění, že je tam jak pěkná příroda, tak zajímavé lezení, bylo rozhodnuto...
14.2.2012
Od Vlada Štrby, bývalého člena našeho oddílu, přišla zajímavá nabídka na expedici do Himaláje - výstup na Baruntse (7.129 m).  Další užitečné informace najdete na www.8000.sk
Pavel čupr.
"Dne 18.3.2012 bude v Dol.Němčí vzpomínka na Jindru Martiše, jednoho z nejlepších čs. horolezcù. Byl to kamarád velké části zakládajících členù našeho HO. Zahynul v r. 1997 na Annapurně. Mimo to že, to byl výborný chlap a špičkový horolezec, byl i dobrý filmař. Na této akci by se snad měly promítat jeho filmy. Film "Krásná Jannu" a "Jagavá pú Lhoce-šar“, jsou jedny z nejlepších, co jsem o horách viděl. Většina aktivních členù našeho HO bude asi v té době v tatrách, ale možná tato pozvánka zaujme někoho z ostatních.
Kdosi se mě kdysi ptal, proč jsme s Jirkou čepilem pojmenovali naši cestu na Kozla "Pieta". No tak byla to vlastně naše vzpomínka na Jindru Martiša, Karla Jakeše, Laïu Žákovského a další kamarády, kteří zùstali v horách". Pavel čupr.
20.1.2012
Paulaturm Raxalpe 2.10.2011 Měli jsme odjíždět odpoledne. Libor měl být na nádraží. Zaspal ve vlaku , odjezd se odložil na večer . Ale pak dorazil stopem, tak zpoždění až tak velké nebylo. Ivu jsme vyzvedli ...
10.10.2011
Horolezecký oddíl  a ASPV při TJ Turist Hodonín   uspořádal v rámci Dnù zdraví v Hodoníně   v sobotu 8. října 2011 Den otevřených dveří  na lezecké stěně Od 12 do 19 hodin přišlo téměř 50 návštěvníkù  a asi polovina si zkusila i své lezecké umění.
23.9.2011

Chřibský hnědák     Místo: Chřiby. Cíl: být předposlední.  Slovo dalo slovo a vyrazili jsme s Jarou na Mistrovství světa v chřibolezení. Štěstí nám zezačátku moc nepřálo. Ráno jsme zjistili, že máme pichlé jedno z kol. Nakonec jsme vyměnili dušu a po krátkém maturování nad galuskovým ventilkem jsme ju dokonce i nafoukli.

23.9.2011 Podkarpatská Rus 2.-11.9.2011  Kdysi, tak před třiceti  lety, na Lomničáku  mi ukazoval kámoš, zde pracující, nějaké kopce na obzoru a řekl to je Hoverla, nejvyšší kopec Ukrajiny, to je třista kilometrù daleko. ...

Hochswab – Himmelsleiter .  V srpnu bylo dost deštivo. K tomu nějak nevycházel čas na Tatry. Tam to chce trochu víc času. Jeden víkend v druhé pùli srpna s jevil tak , že by na Hochswabu mohlo být už v sobotu odpoledne jakž takž a v neděli hezky. Tatry měly předpověï mizernou. Už dlouho jsem měl zájem si vylézt c.Himmelsleiter kl. –V v jižní stěně Kleine Hochswabu.

20.06.2011 Malá studená dolina a Malý ladový štít, Vysoké Tatry, 4-5.června 2011
10.05.2011 Druhý turnus aneb Příběh o týdnu v jednom španělském údolí s přehradou ve tvaru konopného listu ( podle toho to tam taky vypadalo). Tak jsme vyrazili. Skoro nikomu se to nehodilo. Skoro nikdo neměl peníze. Matroš se sháněl i na poslední chvíli.
22.02.2011 Zimní soustředění -Popradské pleso - informace
09.02.2011 El CHORRO Pro mě donedávna neznámé slovo v neznámém jazyce. Dnes už lezecká realita ve Španělskou, kterou jsem měl možnost navštívit spolu s partou kamarádù
09.02.2011 Göller   V neděli 6. února 2011 jsme ve složení Kolda, Jirka, Roman a já vyrazili směr Rakousko. Z Hodonína jsme vyráželi okolo šesté, cesta uběhla rychle, neb jsme využili docela novou sí dálnic a rychlostních cest.
09.02.2011

Kraličák a Vysoká hole. Zimy bývají nějaké krátké. Teda ne podle kalendáře, ale podle sněhu. Tento rok bylo sice na běžky , ale ani na Slovensku , ani v Rakousích nenapadlo tolik sněhu, aby šlo jít na pásy. Co napadlo zmizelo za dva tři dny.

14.1.2011 Kdesi v ledovém království Malé Fatry. Po příjezdu do Šútova jsme se vydali na prohlídku vodopádu jen nalehko bez vercajku, omrknout zda je již lezitelný. Kolda, který znal cestu a dřív už zde byl, věděl, že cesta nám nemùže trvat déle než pùl hodinky.
21.12.2010 Zavírání skal- Poslední listopadový víkend zasvětil Horolezecký oddíl akci Zavírání skal. V sobotu příroda zaprášila krajinu prvním sněhem a vítr prozpěvoval v korunách rozhánějíc ranní mlhu. Sraz byl smluven ..
28.11.2010 momentky a videa z chytání
23.10.2010 Den otevřených dveří na lezecké stěně uspořádaný v rámci projektu Zdravé město Hodonín -  17.10.2010
26.09.2010 "Letní" soustředění v Tatrách - Zbojnická chata  - (pro fajnšmekry: O jízdě a putování z nížiny do Tater Vysokých. Kterak jsme do kopca harcovali, den první jak sviòa zmokli, den druhý nic skoro nevylezli a den třetí jakbysmet. Kterak jsme hovory intelektuální z nudy vedli, štýlky od kladívek potěžkávali a co z toho pošlo).
23.7.2010 Tiské stěny - pískovcové skalní město, údolní masivy i věže.  Mùže za to Robert. Vymyslel lezení na písku a Jara ho v tom podpořil. Mě se na písek moc nechtělo a Aleš moc netuši, do čeho se nechal zlákat.
21.7.2010 Letní Tatry -  oddílové soustředění, výcvik lezení v horách , informace, kontakty
8.7.2010 Chabenec 24.4.2010 / Sýčkové nám sdělovali , že i na „vzdálených kopcích zmizel hermelín“ čímž mysleli sníh. Ale je jasné , že v druhé pùlce dubna něco ze severu v Tatrách musí být
18.6.2010 Před a po Zbojníkovi / Takže k tomu programu. Jsme se s Koldou domluvili, . . . že se domlluvíme. že jako v sobotu budou na programu některé záchranné techniky směrem dolù a některé směrem na horu a v neděli některé směrem na horu a některé směrem dolù. V neděli se budou probírat techniky směrem dolù, které se neprobrali v sobotu a ty, které se v sobotu probrat nestihli a taky ty techniky směrem nahoru, které se nestihli probrat v sobotu, nebo se v sobotu probírat neměli. JASNÉ !!!
18.6.2010 Španělsko - Costa Blanca / Nabídku cesty do Španělska jsem dostal před Vánoci na tréninku. Po pùlhodině přemýšlení bylo rozhodnuto. Víc než příznivá cena letenek (2000 Kč),  příslib teplého počasí na konci zimy a k tomu lození na vápně mě utvrdily v tom, že tam prostě musím jet.

Materiály pro web  - jak je připravit                                                                                                                                                  webmajster