Zimní soustředění - Vysoké Tatry - Popradské Pleso -    31.3 - 3.4.2007

Od: Pepíno   *  Tak zatím jen krátce - v Tatrách bylo nádherné počasí stvořené pro záklední výcvik, který proběhl ke vší spokojenosti. Byly ideální podmínky pro skialpinistické tůry, či pro lezení v ledu a skále a méně nevhodné pro zimní lezení. Chata byla prazdná a je škoda , že tuto možnost nevyužilo více členů oddílu. Fotek je habakuk a snad budou časem i na webu. Lezlo se, sjíždělo se, hledalo se v lavině i ty ledy se lezli. Prostě paráda.

Od: Pavel Č. *  Odjíždíme ráno ve čtyři hodiny. Věřím Koldovi, že už umí řídit a zná cestu, takže ji celou prochrápu. Srážíme se na odpočívadle u Važca. Tady se mě podařilo zlomit tvrdé horaly, a dohodli jsme se , že auta nenecháme na Štrbském, ale vyjedeme na Popradské nahoru. Jirka to ještě trochu na Štrbském zdržoval, neb sháněl pojistku.Možná by sehnal nějakou třeba x- ampérovou , ale tu co chtěl ne . Znáte to .Margitka odišla .Výjezd se daří po nasazení řetězů. Čak řetězy neměl, takže ze Štrbského klusali pešo. Počasí bylo dobré, program zezačátku trochu rozpačitý. Nějak se to uklepalo.Jirka s Čakem jdou zlyžovat Vých.Žel Bránu, Crazy s Vaškem vylézt něco na Zlomiskovou vežu. Kolda s Pepou se budou věnovat výcviku Permona, a sjedou si něco na lyžích. Kuba s Rudou jdou na nějaký led a já se k nim chytře přidávám, že mě někdo někam vytáhne. Po prohlédnutí jejich zbraní a letního kladiva jsem pochopil, že ten první konec zbyde na mě. Šli jsme na led ve žlabu z Štrbiny v Kopkách. Je to poměrně lehké. Jen mě překvapilo jak se , rokama , ty štandy vzdalují. Kuba s Rudou poté ještě popolízají na nějakých šutrech a já se jdu na pásech projít na Žabáky. Potkávám tam nějakého nosiče. Zjišťuju ,že je to známý , známého mého známého. Takže chvilku pokecáme. Poté sjíždím na chatu a jdu si zdřímnout. Pomalu se scházíme a celkem všichni jsou se dnem spokojeni. Večer se vrací tatranští kámoši Balík s Mirem z Ostrvy a sdělují nám , že podmínky v sev. a vých.stěnách jsou pro kočku. Ono to tak vypadalo už i zespodu. V noci neustále budil cimru Crazy mlaskáním na Vaška, který chrápal. Příště ho prašti a bude pokoj. Ale prašti ho jemně. Plány na další den jsou pro mě jasné zajdu na Rysy , sjedu na lyžích, stavím se za Viktorem na chatě. Jaksi se všichni přidávají. Jen Kuba s Rudou jdou lézt na Zlomiskovou. Ráno se ještě objevuje Jožo a jde s náma. Po cestě se mu rozbilo tech vázání, ale opravuje to jakýmsi špalkem dřeva. Vše probíhá v pohodě, ti co měli lyže sjeli Rysy z Priehyby v Rysoch. Sjel to i Jara na snowboardu . Rampu jsme přenesli , jen Pepa ji zkusil sjet (podívej se na www. hzs.sk, myslím z 9.4.2007). Jožo se od nás oddělil a sjíždí s nějakýma Bratislavčanama do České (sjezd prý nebyl těžký) a přes Gerlachovské spády a Vých.Žel Bránu se vrací zpět na Popradské. Ostaní trénujeme s pípákama pod Kopkami. Jediné vzrůšo vnáší Jirka, kterého nečekáme jeho obvyklých dvacet minut, ale třicet, což je značný kvalitativní posun. Na chatě se potkáváme s Rudou a Kubou, kteří vylezli asi Komarnické na Zlomiskovú  vežu. Večer se vrací známí z Brna z Tupé ( Puškáš) a sdělují , že podmínky jsou pro kočku. Ale na skialpy jsou perfektní. Večer proběhne přednáška o lavinách. Jara ji prý nepotřebuje, zná to z filmu, amerického. Z Vietnamu. Přesto ze slušnosti poslouchá. V neděli jde Kolda, Permon, Jara a Vašek na Voliu vežu j. hřeben. Vylezou ho a Kolda z Jarou sjedou zpod Volovky na lyžích. Teda Jara na snowboardu. Permon v praxi zkouší brždění piklem. Přežil to. Jožo , Jirka Klapal a Pepa jdou sjet centrální žlab Vysoké. Což se jim podařilo, jen Jirka měl nějaké poznámky o jakési barvě. Asi to bude letos nejtěžší sjezd. Kuba s Rudou jdou hřeben na Volovec Mengusovský. Vrchol nenalézají pro špatnou viditelnost (cca 350 km). Ale já bych jim to uznal. Crazzy se jde projít na Koprovák. Čak a já jdeme na Volí Chrbát a sjíždíme ho zpod Hincovy veže. Tento den jsem nepotkal, žádného známého. Jsem z toho frustrován. Balím to a s Čakem odjíždím domů. Tož teda tak bylo podle mě , Mikčo v Tatrách.

Pár ilustračních fotek ze soustředění

A také Pavel přispěl se svou polívčičkou z digitálu

Něco pro Tatroznalce a hloubavé duše : "Neviděli jste to někde ?"  *

Kdo popíše správně všechny vrcholky na této nádherné scenérii ?

Vaše odpovědi s čísly jednotlivých vrcholků můžete poslat na e-mail z hlavičky. Znalce zveřejníme a možná oceníme. Uzávěrka je 30.4.2007 .

(Pavel C. se ze soutěže vylučuje, neboť bude kontrolorem.)

Kolda

* vyhrává jednoznačně JOŽO , neboť nejenže stihl odpověď v termínu , ale navíc správně. Má u mě odměnu 400 Sk .

Jeho odpověď :

Koldiku, ta panorama zo sedla Vahy na vychod+JV na Vasom webe je nejaka mrnava no a ked nevidis suvislosti, tak ta to lahko oklame) . no pokusim sa bez naroku na vyhodnotenie odpovedat

1. Havran (ale mozna myslite Havran a Zdiarska vidla)

2. Kolovy

3. Velky Ladovy

4. Maly Ladovy

5. Lomnicak (vzadu posledny, pred nim vidno Javorove stity)

6. Prostredny hrot(vzadu, pred nim vidno Svistovy)

7. Diva veza

8. Vychodna Vysoka

9. Bradavica

10. Ganek

11. Tak to teda neviem, vypada to nad Tetmajerovym sedlom (ohranicene ZadnymG. a Gerlachom) predtym vidim i Rumanov stit

12. To tiez neviem ci myslis na Zlobivu

13. Masiv Vysokej

pozdravujem Pavla, a dufam, ze mi uzna spon nejaku odpoved (Tazke pleso a stit ste tam nedali, takze no flame)

PS: ja som podvadzal a pomohol si vlastnymi fotkami;-))